torsdag 20 november 2008

Igår och idag är vi lediga från jobb och dagis. I två dagar är det skönt att umgås och mysa lite, så länge vi är sams såklart. Vi var både igår och idag till öppna förskolan här i Surahammar, vilket vi båda uppskattar jättemycket. Mandy sjunger högt på sångstunden och tar helst spindeln eller apan för då får man sjunga "Imse vimse spindel" eller "Ompa, ompa" (Tänk om jag hade en liten apa). Hon har blivit så medveten om vad man gör på ÖF och när man gör det. I morgon är vi tillbaka på dagis och jobb men tills vidare slappar vi.

En av BVC-tanterna besökte ÖF och jag passade på att fråga när man går på inskrivning i Sura vilket vi tydligen skulle göra på en gång för då ska man först ha ett levernesamtal som hon beskrev det, hon är norska med en öroninflammation för tillfället men förklarade det som att man skulle prata om risker med alkohol, tobak och sådant. Jag får alltså ta tummen ur a****t och boka tid på måndag.

Nu har jag lite egentid. Mandy sover, antagligen 20-30 minuter till. Jag har bytt tvätt i tvättmaskin o tumlare, plockat ur diskmaskinen, ätit och försökt få Milla att pinka på tomten. Undrar egentligen var egentiden är? Det är väl de 20 minutrarna man har framför datorn.

1 kommentar:

Frida sa...

Mysigt att vara hemma och pyssla. Och ja, egentiden är nog de där få minutrarna framför datorn...