söndag 16 november 2008

Idag har vi haft en vanlig söndag. Vissa av oss steg upp tidigt, vid sju och vissa stannade i sängen till tio. Jag var den sistnämnde. Det är ju så otroligt skönt att sova tills man vaknar av sig själv. Vi åkte till stugan för en trevlig dag med mormor, morfar och Malte "försök-inte-stoppa-mig-jag-tänker-gå-fram-och-tillbaka-halvt-okontrollerat-vare-sig-ni-står-i-vägen-eller-inte" Nehrenheim. Vi åt lite fläskpannkaka innan vi åkte till Ramnäs för att hjälpa till med deras pelletspanna och för att få lite fika. När vi kom hem och ätit fläskfilé och potatisgratäng så såg jag att jag vunnit två traderaauktioner med set från Katvig och Molo. Det var dagens bästa tror jag. Dagens sämsta är att jag inte vann en med en windstopper från polarn. Det kommer väl fler. Jag tror jag är för snål med just windstoppersen, för jag har förlorat några sådana auktioner.

När jag läser igenom inlägget så känns det som om vi ätit hela dagen, o det stämmer nog. Vidmänningarna börjar nog tjocka på sig lite. Ähum.

2 kommentarer:

Frida sa...

Känner igen det där med snålheten på tradera. Har förlorat asmånga auktioner för att jag är snål. Men folk blir ju som galna av pop-kläder och jag tycker att om man ska handla begagnat så ska det ju vara billigt!

Therese sa...

Nu har jag skrivit 3 prickar som rubrik på min sida. de syns på min sida, men inte på din. men det går iaf att länka sig vidare även fast de inte syns. men man måste trycka nära den där blogger ikonen..