söndag 23 november 2008

Söndag. Ett blandat inlägg.

I fredags hände det. Pikan ville inte åka längre än till första rondellen i Västerås så mamman fick gå sista biten. Det var visserligen busnära men kvar fick Pikan stå i dalande snöflingor ända tills Markus o Patrik kom och hämtade honom. Det var inget allvarligt fel på Pikan, han startade med lite startkablar. Vi gissar på elfel, som förra gången. Summan av kardemumman var att KYR:en fick flytta hem och ska få på sig vinterdäck idag.

Den här helgen kommer att gå förbi snabbt. Igår jobbade jag 9-20 och idag jobbar Markus på förmiddagen. Klockan 14.00 ska vi till Rudgårds för den traditionella Cecilia-middagen. Samtliga damer i släkten heter Cecilia och hade namnsdag igår. Just nu tittar vi på Pippi på de sju haven och äter satsumas. Vi drar i oss ett kilo om dagen skulle jag gissa, vi tre.

Vi har börjat skissa på alla dessa listor som man måste göra innan man åker på en resa. Vi ska till Sälen den 21/12 och en vecka framåt av härligt skidåkande och "bara-varande". Det ska bli så himla skönt. Vi har en lista för det vi ska införskaffa, en lista för det vi ska ta med oss och en för sådant som vi ska äta. Jag tycker inte jag gör annat nu för tiden så det är väl mest intressant. Jag kommer att se ut som en kanonkula innan den här bebisen är utploppad :D

Nej, nu ska jag och Mandy tvinga ut Milla i snön för att kissa. Det är väldigt populärt att åka pulka promenaden runt. Milla för sin del, hon hatar vädret.

Inga kommentarer: