tisdag 2 december 2008

Julkänsla :D

Nu, hörni, nu kom den! Julkänslan drog över mig som en vind! Det är vansinnigt hur man kan beskriva det så flummigt men ni känner väl igen känslan när ni inser något som gör en stor skillnad för ens välbefinnande? Det är jul snart och man ska gå på julbord och julmarknader, dricka glögg, baka pepparkakor och lussekatter, julpynta, mysa och äta god mat. Det bara sköljer över en, den där känslan. Det bästa med den här julen är att vi har en snart 2-åring som ska vara med på allt, som ska känna, vara och uppleva sin andra jul men kanske den första som hon förstår att det är en speciell dag.

Fast det är klart, vädret drar ju ned känslan lite. Vardagen drar ned känslan lite. Förresten, på tal om vardag så glömde jag att ta magbild igår. Det får bli nästa måndag, i v. 12, 11+0. Det är hårt det där med vilken dag man fotograferar för det ska vara den första dagen i varje vecka.

Nej, här kan jag inte sitta hela dagen. Jag jobbar delad tur och innan jag börjar igen klockan 14.30 så ska jag hinna städa övervåningen, byta tvätt i maskinerna och besikta KYR:en. Håll tummarna för att jag inte behöver ta bussen till kneget :D I morgon är det 9-5:ans tur. Notera att 9-5:an inte fått något namn över huvud taget. Jag vet inte ens om jag gillar den. Den måste göra sig förtjänt av ett namn och den ligger väl på minus nu kan man väl säga. O det lär den göra, i mååånga månader :D

Inga kommentarer: