tisdag 16 december 2008

När man är gravid första gången är det mycket man får veta. Det är mycket om föräldrapenning, tillväxtperioder och hur stora det ska vara vid en viss ålder. Det man aldrig får veta är hur mycket man kommer att påverkas av ens barns utveckling. Igår var jag och Markus på Mandys första luciafirande, något som jag ältar om moch om igen i mitt huvud. Hon har verkligen ett eget liv nu där vi inte deltar alltid. Hon har ett eget språk med sina kompisar, hon har sina favoritkompisar över huvud taget! Det är helt ofattbart.

Nyss ringde de från dagis och undrade ifall jag glömt att hämta Mandy varpå jag inser att en av fröknarna inte uppfattade att jag ändrade en tid men glömt att lämna in den skriftligen :( Jag går delad tur idag och har lämnat henne i morse. Inget gick att ordna så jag fick ringa tillbaka och fråga ifall hon kan vara tills Markus hämtar henne. Det här är verkligen inget som får hända mer, jag skämdes som en hund även om jag inte hade en tanke på att behöva lämna in skriftligt :(

Nu ska jag åka och besikta bilen. Tjing!

Inga kommentarer: