söndag 6 september 2009

Bra böcker.

Jag är ju, som många andra, en sån som gärna blir besatt av filmer, böcker och musik. Jag vill ha mer. Problemet med en film eller en bok är ju att det inte kommer något mer när filmen är slut eller boken är utläst. Man kan visserligen se om filmen eller läsa om boken men man vet ju denna gång hur den slutar och det finns alltså inget kvar. Det är bara att gå vidare i sitt liv och hoppas på att man glömmer bort handlingen och upptäcker det efter en tid och ser om filmen eller läser om boken. Det finns de gånger där man upptäcker att den otroligt spännande filmen är den första i raden av sammanlagt fyra som gjorts baserade på en serie böcker. Jag vill ju så klart se fortsättningen men den kommer ju inte ut förrän om alldeles för lång tid. Då är det bra att ha en syster som ligger långt före mig gällande läsning av böcker och slänger fram bok nummer två och tre. Jag talar om Stieg Larssons Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes. Den fjärde boken vet jag inte vad den heter, men de bråkar fortfarande om den. Jag väntar bara på att få ett harmoniskt spädbarn som kan tänka sig att sova aningens mer än 10 minuter i stöten så jag kan drunkna i den andra boken.

Nu är det dock godnatt. Vi hyrde ut det äldsta barnet med anledning av kräftskivan igår kväll och det yngsta barnet har ju bjudit oss på helnattssovning från födseln, så pappan och mamman sov till 12 idag. Godnatt!

1 kommentar:

jessamy sa...

Det var på tiden att det kom en uppdatering :)
Jag har börjat läsa sagan om isfolket igen jag :)