söndag 21 november 2010

Dag 05 - Vad är kärlek?

Kortfattat, vad är kärlek? Kärlek för mig är det ni ser ovan; mina två damer. Den största kärleken, den valda är ju dock min man. Vi är inte duktiga på att visa men vi pratar om det ofta. Jag har tur som har Markus. Han är lugn, resonlig, trygg, snygg och har precis så hög moral som jag behöver. Kort och gott; han är min bästa vän trots att det är en klyscha. När något behöver sägas eller vräkas ur mig så är det han som först poppar upp i mitt huvud. Givetvis har vi hemlisar för varandra men eftersom vi nu har varit tillsammans i nästan ett hundra år så finns det inte många kvar. Ibland kan jag tycka att det är lite patetiskt att vi har samma åsikter om saker som jag känner att vi istället borde bolla och föra vilda diskussioner om för att komma vidare med våra liv men vi fungerar faktiskt bra i alla situationer, förutom kanske när vi ska sätta ihop IKEA-möbler. Det är sånt jag har andra vänner till. Jag tänkte bjuda på en bild men insåg att jag inte sitter vid min egen stationära så ni får hålla tillgodo med URL:en:

http://nynne.bilddagboken.se

Inga kommentarer: