onsdag 17 november 2010

Dag 04 - Det här åt jag idag.

Oftast brukar jag kunna säga "Vad åt jag inte idag?" snarare än "Vad åt jag idag?" Jag är en människa som äter väldigt mycket. Jag äter ofta och stora portioner. Jag blir otrevlig och oresonabel när jag inte hittar föda inom tre timmar räknat från förra måltiden. Jag har ett arbete som tillåter detta som tur var. Hos oss är stress sehr verboten, vilket gör att man kan äta ofta. Dock har jag haft en dålig matdag idag. Det här åt jag idag:

07:00 Frukost. Två lingongrova med ost och skinka, två clementiner och ett halvt äpple. En kopp te.
10:00 Kaffe på öppna förskolan, tre-fyra koppar.
11:30 En halv panpizza eftersom jag GLÖMT mat till mig så jag får äta tjejernas kalla rester. Vilket resulterar i.. Jag dricker ialla fall vatten.
14:00 Tre små chokladmuffins, två koppar kaffe och en halv apelsin. Snyggt jobbat.
17:00 Spaghetti och köttfärssås, makens godaste! Vatten till detta.
20:30 Barnen har somnat så jag drar fram min 72% mörka Lindhchoklad och kommer säkerligen tanka i mig en hel 1,5-liters loka krusbär.


När jag läser igenom detta inser jag att det är en väldigt liten del av vad min normala diet består av. Jag äter alltid tre-fyra mackor på morgonen, kaffe direkt på det och lunchen skippar jag aldrig. Den är omfattande och oftast ganska nyttig. Kvällen avslutas alltid med en massa småätande. Jag vet inte vad som hände idag.

1 kommentar:

Zophiah sa...

Jag tror det har avstannat lite i det Nynneska bloggandet? =))