onsdag 4 november 2009

Tilde ~

Jag vet inte vad det är som gör det men plötsligt så verkar det som att Tilde accepterar livet! Jag vet inte i vilken ände det börjat, om hon sover bättre för att hon är nöjdare eller om hon är nöjdare för att hon sover bättre? Hon har börjat snacka, hon flinar mot allt och kan hålla i saker. När jag tänker efter så är det nog summan av allt. Hon behöver fortfarande hjälp att somna och fortsätta sova. Skillnaden nu är att hon gör det utan protester. Hon verkar äntligen ha förstått att man inte missar något om man somnar. Det kan ju vara så också att vi lärt oss hur vi ska hjälpa henne att somna och fortsätta sova. Det sista steget är här att få henne att sova utan att bära på henne. Vi går hela kvällarna och bollar henne mellan oss, vartefter någon ska göra något. Det blir en väldans massa TV-tittande eftersom man inte kan föra allt för mycket oväsen eller förflytta sig. Jag förstår fortfarande inte hur Markus och jag har kunnat skapa en sådan liten.. ähum, bestämd person!

Mandy tycker nog fortfarande att Tilde är lite gapig. Hon säger ibland att hon inte vill höra Tilde och jag förstår henne. Hon är så tålmodig och har faktiskt börjat att prata med Tilde ibland. Hon ger henne saker men kan bli lite frustrerad över att hon inte tar sakerna direkt. Det blir nog bra i slutänden. Skruttfiorna. Sorken och Tarmen, stackars barn :D

Inga kommentarer: