onsdag 25 november 2009

Anteckning 30/11. Anders slaskar!

Det här inlägget skriver jag idag 30/11 men av någon anledning anser blogspot.com att jag skriver det den 25/11 så av denna anledning ligger det nedanför inlägget som handlar om sprutandets vara eller icke vara.

Nåväl, jag är så nöjd över att vi kommit så långt med julklapparna. Vi är nog klara med ungefär 80-90% grovt räknat. Problemet är ju att det egentligen inte är 10-20% kvar utan de allra svåraste som kräver baktanke och finurlighet.

Idag har vi bara varit hemma och degat eftersom det har regnat precis hela dagen. Tilde har varit lite sur men ätit en stort portiongröt på förmiddagen och en halv på eftermiddagen så förhoppningsvis sover hon ända till 07.00 i morgon bitti! Den stora vet jag inte om hon är min ens. Hon är så mycket upp i det blå att hon har kissat på sig fyra gånger idag. Så blir det ibland när man inte får någon kontakt. Hon ifrågasätter ingenting, varken kläder eller saker vi ska göra men hon är någon helt annanstans. När man inte riktigt kan fokusera sig på något annat än Maria, Jesusbarnet och Krösus Sork (Josef) i krubban så är det lätt att toaletten är alldeles för långt borta.

Inga kommentarer: