onsdag 12 januari 2011

Jag har skapat ett monster.

Mellan personalmöte som slutade 12 och arbetspass som började 14 drog jag runt mina stackars två arbetskamrater i fyra butiker innan jag äntligen hittade strumpbyxor som min äldsta avkomma skulle kunna tänka sig att använda. De var rosa och fina, det fanns inga alternativ i butiken men jag var nöjd. Jag presenterade dem för en halvtimme sen och reaktionen var, "Mamma, jag vill ha med blommor på." Hon har verkligen bestämt sig för att inte använda de här. Jag har nu två alternativ, det ena är att köra hårt mot hårt eller helt enkelt återlämna dessa och börja handla strumpisar på ellos, eftersom de andra affärerna inte alls är på samma linje som mitt arga koltbarn. I mitt arbete jobbar vi mycket med att ge val och alternativ till allt som ingår i deras vardag. Jag har många gånger undrat över om mina barn kommer att bli påverkade av mitt arbete eftersom jag också vill att mina barn ska välja. Hur har det blivit så här? Servar jag mina barn för mycket? Ska jag sluta hetsa runt efter rosa saker, som nu dessutom inte ens det dög.

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag tror bara att det är så att vissa barn är väldigt bestämda. Vi har två såna här hemma med. Och visst ska de få välja själva, inom rimligheternas gränser. Det tycker jag.

Elin - Mamma till Evangeline sa...

Ja vi är nog ganska känsliga vi mammor :P Wille har ju tagit hand om inskolningen då jag har hört att det ska gå lättare med pappan. Men tänk sen när jag ska lämna henne och hon börjar gråta? Usch! Vill inte. Men samtidigt måste man, och jag hoppas hon kommer tycka det är roligt att gå dit så hon inte tycker det blir jobbigt.