torsdag 23 september 2010

Varning för känsliga.

Idag var det lite dåligt väder så jag och damerna åkte bil till dagis. Det började med att Tilde ställde till en scen och ville inte följa med mig hem igen. Mandy gick glatt in. Förståeligt. När jag körde upp på vår uppfart såg jag en liten mus som gick rakt över vår garageuppfart. Den är grusad så den gick långsamt och liksom lite sävligt, inte kvickt. Jag hade 10 meter kvar till musen när jag såg den och bromsade in för att den skulle kunna gå över. Efter ett par sekunder ser jag att det inte alls är en mus, utan en groda som liksom gick bland stenarna. I en tiodels sekund var jag helt tillfreds med mina iakttagelser tills jag helt hade stannat bilen. Då såg jag att det inte heller var en groda utan en enorm kärrspindel modell gigantisk som var ute på promenad. Den var 10-12 centimeter mellan tårna i diameter och en riktigt tjock en. Det var helt bisarrt! Jag är absolut inte rädd för spindlar och brukar få ställa upp som utkastare men den här var ingen insekt. Det var ett litet djur. Hade han eller hon haft lite intelligens så hade han eller hon garanterat haft ett eget postnummer. Det är inte varje dag som man möter naturen så nära, även om det är i närheten av ens eget hem.

Inga kommentarer: