onsdag 1 september 2010

Avundsjuk.

Jag älskar verkligen mitt arbete. Det är stimulerande, lärorikt och innehåller många intressanta personer både i personalgruppen och som mina kunder. Jag skulle inte byta bort mina behövande ungdomar mot allt i världen. Ändå kan jag inte låta bli att känna ett sting av avundsjuka när andra berättar om sina första dagar som högskolestudenter. Jag hade ett sånt härligt studentliv, dagtid alltså. Jag bestämde när jag skulle vara aktiv och när jag inte skulle vara det. Maximum var två föreläsningar i veckan och detta på två och en halv timme per tillfälle. Man blir så klok! Man har så många kvalitativa möten med den akademiska världen att man kan bli slut i kroppen av bara tanken.

Hur många examen får man ta? Jag misstänker att jag inte har satt min fot för sista gången på högskolan faktiskt. Jag hoppas verkligen inte det ialla fall.

För övrigt: karatefylla på lördag!

Inga kommentarer: