måndag 7 december 2009

Barndom.

Frida http://fraidi.blogspot.com minns saker från sin barndom. Det vill jag också göra.

ett. Jag och kusin Henrik pussades i garderoben på Apelsinvägen. Busigt.

två. Skidsemestrar i Sälen med Frida och Emelie var bland de roligaste som fanns.

tre. Det är skönt att vara 12 år, springa i mysbyxor och leta efter kryp vid bäcken vid Brandthovda IP.

fyra. Jag fick nya innetofflor i strl 32 på lekis. De var rosa!

fem. Jag var lite avundsjuk på min dagmammekompis som fick gå hem klockan 17 istället för som jag själv 13. Vår dagmamma sa nämligen alltid att de skulle ha mysigt på eftermiddagen alldeles själva.

sex. Mamma sa alltid att vi inte fick åka under bron till Bjurhovda, så det gjorde vi varje dag! :D

sju. 18.15 var det Björnes magasin, en av få barnprogram.

åtta. Lekstugor är bra att ha. Först som lekstuga, sen som käpphäststall och senare som kaninboende åt Tarzan och None.

nio. På lågstadiet hade man sitt på det torra, som tur var kunde man vara tillsammans med flera killar samtidigt.

tio. Första dagen i sjuan på Viksängsskolan träffade jag Johanna. Vi hittade varandra direkt, pratade om kaniner och kom försent till uppropet.

Vad kommer du ihåg från din barndom?

1 kommentar:

Frida sa...

Åh Sälen!
Åh Tarzan!